A tervek szerint szűk egy hónap múlva, július 10-én mutatja be a főváros vezetése a nagyközönségnek az új Alstom-metrószerelvényeket. Ez azonban még nem jelenti azt, hogy az utasok napokon belül már az új járatokon utazhatnak, erre néhány hónapot még várni kell. Információink szerint augusztus végétől, szeptember elejétől állnak forgalomba az új szerelvények, amelyekből jelenleg három − összesen 15 kocsi − van Budapesten, s az Alstom korábbi tájékoztatása szerint a járműgyártó cég a BKV igényeitől, illetve fogadóképességétől (például a garázskapacitástól) függően havi egy-két járművet szállít. A 22 új, öt kocsiból álló, modern, kényelmes, légkondicionált, egyterű Metropolis metrószerelvények utolsó darabja tehát várhatóan 2013 közepéig érkezhet meg Budapestre, leváltva ezzel a harmincéves, szovjet gyártmányú járműveket.

Az Alstom Transport június 1-jén szerezte meg a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól (NKH) a budapesti 2-es metróvonalra gyártott Metropolis metrószerelvények végleges típusengedélyét. Ezzel teljesült Tarlós István főpolgármester és Patrick Kron, az Alstom-csoport elnök-vezérigazgatója között létrejött megállapodás legfontosabb pontja.

A végleges típusengedély kiadására a szerelvények − az NKH által előírt − jelentős módosítása után került sor. Az Alstom fizikai módosításokat hajtott végre a szerelvények fékrendszerén, valamint növelte az üzemi fék rendelkezésre állását áramszünet esetére. Az engedélyeztetési eljárás részeként a prototípus szerelvények átfogó tesztelésen estek át.