Magyarország ahhoz a tizenöt európai országhoz tartozik, ahol emelkedett a fogyasztói bizalmi index az idei első negyedévben a tavalyi negyedik negyedévhez képest.
A magyar válaszadók 23 százaléka kedvezőnek látja a személyes pénzügyi kilátásait a következő tizenkét hónapra, a tavalyi negyedik negyedévben ez az arány 22 százalék volt. A vásárlási kedvet a megkérdezettek 19 százaléka ítélte pozitívnak az első negyedévben a negyedik negyedévi 20 százalékot követően. A saját munkahelyi kilátásait a következő tizenkét hónapra a magyar megkérdezettek 13 százalék látja jónak, ami 2 százalékponttal több, mint az előző negyedévben.
Európában a Nielsen által vizsgált harminckét ország átlagos indexe az első negyedévben 76 pontról 77-re emelkedett, ezzel egy időben a világszerte felmért hatvan ország átlagos mutatója 96-ról 97-re nőtt.
A térség néhány országa közül Csehországban a fogyasztói bizalom index az európai átlag felett mozog, és a tavalyi negyedik negyedévi 80 pontról 83-ra emelkedett, Szlovákiában 70-ről, Lengyelországban 72-ről egyaránt 73 pontra nőtt az első negyedévben, míg Romániában 77-ről az európai átlag alá, 74 pontra csökkent a mutató.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Halálos áldozatok tömkelegére kell számítani Európában a közeli jövőben

Egy méltatlanul lesajnált magyar nagyváros lenyűgözte a külföldi utazásszervezőket

Nem követi idén az inflációt a locsolópénz

Itt az olcsó B kategóriás jogosítvány, de sokan csak féljogsinak tartják

Egy sosem látott százmillió forintos lombkoronasétány misztikus történetét meséljük el

Súlyos betegség sújtja a gyerekeket a Dunántúlon, a szülők sincsenek biztonságban

Németország hamarosan háborúban állhat Oroszországgal, a történelem dadogni kezdett

Most jól figyeljen: lehet, hogy már ön is nyugdíjba mehetne

Vérfagyasztó sebet kapott az adatvédelem – a Meta AI-nak már ezt is szabad
