Nem áll jól a Budapest-Kelebia közötti vasútvonal felújítása, az Európai Bizottság tiltott állami támogatás kritikáját fogalmazta meg. Zajlik az egyeztetés Budapest és Brüsszel között, hogy a közbeszerzési és versenyjogi szabályokat hogyan lehet betartani a vasútvonal fejlesztésével kapcsolatos tervek mellett - jelentett be Lázár János a mai kormányinfón.
A beruházásról itt írtunk korábban. A közel 500 milliárd forintos beruházás a valaha volt legdrágább lehet a magyar vasúti fejlesztések történetében, ráadásul a kilométerenkénti csúcs is minden bizonnyal megdől. A Ferencváros-Kelebia határállomás közötti vasút nem jelent komoly kihívást: a vonal lapos terepen - az Alföld nyugati peremén, a Kiskunságon keresztül - fut. Sehol egy természetes akadály, amely indokolhatná egy völgyhíd, egy alagút vagy legalább egy folyami híd építését, ám még így is kilométerenként 3 milliárd forintra jön ki a beruházás költsége. Az 500 milliárd forint fedezetére az ötletadó kínai állam biztostana hitelt.
KHF.hu_2015.02.27
Ismerje meg a közbeszerzéseket, keressen a kiírásokban, legyen a nyertesek között!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

OTP-sek, figyelem: rövidesen megszűnik a mobilos belépés a netbankba

Kiderült, a kormányzat már azt is tudja, valami tragikus leselkedik a gazdaságunkra

Ítéletet mondanak este Magyarországról

Ha ez megtörténik, kivonulhat a Revolut Magyarországról

Döntött a Tesla, leállították a kínai megrendeléseket

Vlagyimir Putyin tárgyalt az amerikai elnök különmegbízottjával, miközben Trump lépésekre szólította fel Oroszországot

Nincs több filléres Shein és Temu rendelés

Nem elég baj a száj- és körömfájás, újabb súlyos járvány fenyeget

Trump szerint undorító az európai élelmiszer
