Soha nem fog megépülni a ferihegyi parkolóház, amelynek építési engedélyét még 2018 decemberében vonta vissza az V. kerületi kormányhivatal - derül ki Orbán Balázs miniszterelnökségi államtitkár Kunhalmi Ágnes (MSZP) kérdésére adott írásbeli válaszából.
Az ellenzéki politikus arra volt kíváncsi, hogy miért áll több mint egy éve a több millió euróba kerülő beruházás. A parkolóház építéséhez szükséges gödröt ugyanis már 2018 őszén kiásták és körbekordonozták, azóta ott tátong az évi 16,2 millió utast kiszolgáló nemzetközi reptér főbejáratával szemben.
A miniszterelnökségi államtitkár válaszából az is kiderült, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es számú terminálja elé tervezett parkolóház megépítéséhez építési engedély volt szükséges, amelyhez a jogszabályok szerint kötelező lett volna beszerezni a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal szakhatósági állásfoglalását. "Ezen szakhatósági állásfoglalás megállapította, hogy a tervezett beruházás - tekintettel arra, hogy vonzáskörzetében több hasonló profilú építmény is található - nem indokolt, továbbá negatívan befolyásolná a jövőbeni tömegközlekedés fejlesztésének lehetőségét, ezért az építési engedély kiadásához szükséges szakhatósági hozzájárulás kiadását megtagadta" - áll a dokumentumban.
Ezt követően pedig az ügyben eljáró V. kerületi kormányhivatal - szakhatósági hozzájárulás hiányában - az építési engedély iránti kérelmet elutasította, amely ellen keresetet nem is terjesztettek elő, így az érintett parkolóházzal kapcsolatos döntés jogerőssé vált. "Magyarország kormánya kiemelkedően fontosnak tartja a repülőtér és Budapest kapcsolatának erősítését, amelyet elsődlegesen nem parkolóházak építésétől vár, hanem a repülőtér kötöttpályás kiszolgálásának megteremtésétől" - magyarázta Orbán Balázs.
Tehát jogerősen marad a gödör, pedig a hatszintes parkolóházat a KÉSZ Építő Zrt. építette volna meg 2020 második negyedévére. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter korábban még azt mondta, hogy a reptéri parkolóház építését a plázastop miatt állították le, de szerinte az is tűrhetetlen, hogy olyan építkezés történjen azon a helyszínen, amely ellehetetleníti a gyorsvasút hatékony eljutását a reptérre.
A gyorsvasút persze szintén nem épül. A legújabb kormányzati ígéretek szerint a tervek elkészültek és a megvalósításhoz szükséges engedélyek is rendelkezésre állnak. A beruházása 2021 és 2027 közötti, Európai Uniós költségvetési ciklusban erre a célra rendelkezésre álló közlekedésfejlesztési forrásokból valósulhat meg. Jelenleg a repülőtér 2-es termináljához legközelebb a Ferihegy vasútállomáson lehet átszállni vonatokra, amelyek a Nyugati pályaudvar felé és felől közlekednek. A repülőtéren kifejezetten vonatjegy váltására nincs lehetőség.
Ennek ellenére 37 kritériumból 32 esetében jelentősen javult a szolgáltatási színvonal a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren - derült ki a negyedévente elvégzett független nemzetközi utaselégedettségi felmérésből. A Budapest Airport közlése szerint az utasok kiemelkedően jónak értékelték a biztonsági ellenőrzést, a terminálok tisztaságát és az általános szolgáltatási színvonalat is a budapesti repülőtéren.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

OTP-sek, figyelem: rövidesen megszűnik a mobilos belépés a netbankba

„Így szórjuk a milliókat!”: Matolcsy Ádám felesége onnan posztolgat, ahol nincs kiadatási egyezmény

Ezt benézhették Trumpék? A Gazprom ukrajnai gázvezetékét követelik maguknak

Pintér Sándor szerint el lehet innen menni

NATO-főtitkár: kaotikus helyzet lesz, ha az oroszok atombombát telepítenek a világűrbe

Kiderült, mennyi idős kap olyan kevés nyugdíjat, amiből egy hétig is nehéz megélni

Elszabadult a forint: reggel óta a lélektani határon billeg

Nem elég baj a száj- és körömfájás, újabb súlyos járvány fenyeget

Ezt hazudják a vásárlóknak a legnagyobb cégek szemrebbenés nélkül
