Akár saját forrásokat is mozgósítanának annak érdekében, hogy egy sikeres ösztönző kampány indulhasson el - mondta a napilap kérdésére Csorbai Attila, a tanács igazgatója. Szerinte a Magyar Baromfi Védjegyhez kapcsolódó ágazati forrásokból akár tízmilliós nagyságrendben tudnának hozzájárulni ehhez a célhoz, és ezt állami támogatással kiegészítve komoly eredményt lehetne elérni.
A szervezet elnöksége a közelmúltban úgy határozott, hogy ez ügyben az Agrárminisztériumhoz és az Agrármarketing Centrumhoz fordul. Az elnöksége szerint a kampányt az év elején, lehetőség szerint minél hamarabb be kellene indítani - szemlézte az MTI.
Kapcsolódó
A napilap ismerteti, hogy Magyarország baromfihúsimportja három százalékkal 58 ezer tonnára csökkent 2018. január és október között 2017 hasonló időszakához viszonyítva. Ezen belül a csirkehús behozatala három százalékkal 37 ezer tonnára mérséklődött, míg a pulykahúsé négy százalékkal csaknem ötezer tonnára emelkedett.
Ugyanakkor a baromfihúsexport húsz százalékkal 184 ezer tonnára emelkedett 2018. január-októberben az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ezen belül a csirkehús kivitele három százalékkal 83 ezer tonnára csökkent, míg a pulykahúsé három százalékkal harmincezer tonnára nőtt.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Változik a saját autó birtoklásának szabálya

Megérkezett Varga Mihályék döntése

Olyan hír érkezett, amelyre húsz éve nem volt példa Budapesten

Határozott ítéletet mondtak a magyarok az EU-ról

Rohamtempóban fertőz a vírus, riadót fújtak a szakemberek

Gyerekrablók tartják rettegésben az országot, kitört a pánik

Van 4500 millió forint a lakosságnál, Varga Mihály dönt, meddig maradhat ott

Szlovákiában rendkívüli helyzet kihirdetését, nálunk elbocsátásokat hozott a száj- és körömfájás vírus

Tilosban járnak a lakáskiadók, bekeményítenek a fővárosban
