A gond az, hogy a Tesla járművek nagyon nagy mennyiségű adatot naplóznak, és bár ezt újra és újra felülírják, a flash memória végül elhasználódik. Eleinte ráadásul a Tesla firmware sem volt olyan nagy, volt szabad tárhely, de az újabb funkciók érkezésével a firmware is nagyobb lett, szabad hely nem maradt. Vagyis a szektorokra rengeteg adatot ír rövid idő alatt a rendszer, és tovább gyorsítja a chipek elöregedését - olvasható a portálon.
A most érintett MCUv1 blokkokat 2018-ig használta a Tesla a Model S és Model X autókban, majd végül a strapabíróbb MCUv2-re váltotta. A Tesla jelenleg nem tud mást tenni, az egész modult cseréli. Ha lejárt a garancia, ez 1800-3000 dollárba kerül Amerikában.
A portál szerint bár az elektromos autókat egyszerűbbnek tartják, mint a hagyomásnyos hajtásúakat, mert kevesebb benne a mozgó alkatrész. Az idő múlásával azonban új problémákkal kell megbarátkozni.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Az osztrákok is készülhetnek a katonai szolgálatra, a németek jövőre már soroznak

Eljött a paradicsom a lakáspiacon: a garzonok mellett már a házakat is viszik

Brutális tempóban szakítják Trump aranykártyáját: kell az amerikai állampolgárság

Magyarellenes elnökjelölt vette át a stafétát az eltiltott Georgescutól

Lemondott az izlandi miniszter, akinek 36 éve gyermeke született egy 15 éves fiútól

Feleszméltek a kkv-k, sorakoznak ezekért az autókért

Áttörő kutatás számol be a Covid hosszú távú hatásairól

Közelít a nyár, vele a nagy kérdés: milyen lesz a Balaton vize? Eláruljuk

Kiakadt az apjára Elon Musk lánya
